De ce nu apar pe primul loc in Google? Partea 1

Atunci cand vorbim de motivul pentru care o anume campanie de optimizare website nu a avut succesul dorit, pot exista sute de motive. Si asta tocmai pentru ca marile motoare de cautare utilizeaza sute de elemente pentru a determina pozitia website-ului tau in ierarhia rezultatelor de cautare.
Optimizare WebsiteIn cadrul acestei serii de articole, ne propunem sa vorbim despre cele mai frecvente greseli ce apar atat in planificare, cat si in implementarea unui proces de optimizare website. Ghidandu-te dupa aceasta lista, vei putea atinge un Page Rank mai bun si vei elimina motivele pentru un posibil esec.
In cadrul acestui articol ne propunem sa ne concentram atentia asupra celor mai des intalnite greseli ale procesului de optimizare on-page.

1) Optimizarea pentru cuvintele cheie gresite
O greseala foarte frecventa este aceea de a targeta cuvinte cheie extrem de generice sau care nu subliniaza fidel ideea principala a website-ului sau a paginii. Poti evita sa cazi in aceasta capcana intocmind in prealabil o lista a cuvintelor cheie pentru fiecare pagina in parte si selectand apoi doar cuvintele ce se apropie cel mai mult de ideea principala a website-ului.
Mai mult decat atat, daca te decizi ca vrei sa optezi pentru un cuvant cheie general precum “hotel”, probabil vei ajunge pe prima pagina in Google extrem de greu din cauza competitiei. Este un lucru mai intelept sa optezi pentru un cuvant cheie ceva mai specific, precum “hotel bucuresti” pentru a primi cat mai mult trafic relevant pentru serviciul sau produsul pe care il promovezi.

2) Supra-optimizarea fiecarei pagini cu prea multe cuvinte cheieOptimizare Cuvinte Cheie

In cele mai multe situatii, este recomandat sa ai o anume pagina ce descrie un subiect specific. Astfel, cuvintele cheie de pe pagina in cauza trebuie sa fie asemanatoare intre ele, sa descrie o singura idee principala.
Incercarea de a optimiza o singura pagina pentru mai multe cuvintele cheie care in fond nu au vreo legatura intre ele, este de cele mai multe ori un proces negativ de optimizare. Pastreaza numarul de cuvinte cheie importante cat mai mic si construieste paginile astfel incat sa promoveze o singura idee fiecare.
De asemenea, incearca sa nu supra-optimizezi nici textul si evita pe cat posibil procesul de keyword stuffing. Tine minte ca repetitia obsesiva a unui cuvant cheie nu te va ajuta prea mult. Mai mult decat atat, un continut de tip spammy iti poate aduce cu sine si o penalizare de la Google.

3) Nu optimizezi copywrite-ul SEO ( titlu, metatag, alts, etc)
Asigura-te ca incluzi cuvintele cheie importante si in titlu, in meta description, in tag-urile H1 si in alt pentru imagini. Nu folosi acelasi titlu si meta description in cadrul fiecarei pagini de pe website-ul tau si ia in calcul faptul ca cu cat titlul este mai lung, cu atat mai putina “greutate “ va avea fiecare termen in parte.

4) Ai foarte mult continut copiat de pe alte website-uri
Pentru a lamuri o anume problema inca de la bun inceput, mentionam ca un website ce prezinta continut duplicat nu va primi ban de la Google. Pe de alta parte, paginile ce au continut duplicat nu vor aparea in cadrul cautarilor Google, cu toate ca acestea sunt indexate de catre Google. O alta problema cu aceste pagini este ca ele impedica intregul website in procesul de crestere a Page Rank-ului.
De asemenea, un lucru mai putin cunoscut, este faptul ca nici paginile website-ului nu trebuie sa prezinte un mare procent de similitudine. Chiar daca poate ai un text ce prezinta o oferta si vrei sa o anunti pe toate paginile, incearca sa te rezumi strict la Landing Page si poate la un Banner.

5) Ai mai multe pagini optimizate pentru acelasi cuvant cheie

Optimizare SEO corecta O astfel de practica poate duce la situatia in care paginile concureaza intre ele pentru respectivul cuvant cheie, lucru ce va rezulta in afectarea in mod negativ a ranking-ului. Asigura-te ca fiecare pagina are propriul set de cuvinte cheie pentru care este optimizata.

 

Aceasta este prima parte a seriei de articole “De ce nu apar pe primul loc in Google?”. In urmatorul articol vom discuta despre cele mai comune greseli de optimizare website din punctul de vedere al link building-ului. Stay tuned !