Cele 10 porunci ale unui Magazin Online de Succes

Creare Magazin OnlineSuccesul unui magazin online depinde in mare masura de profesionalismul si relatia pe care o construim cu clientii nostri. Articolul de fata isi propune sa identifice 10 reguli de baza in ceea ce priveste procesul de creare al unui magazin online si cum ne putem asigura succesul in mediul online.

1.       Sa nu ascunzi informatii de al tau client!

Credibilitatea este marele avantaj al magazinelor online de succes. Insa acest factor atat de important nu este castigat sau impus printr-un slogan scris mic langa logo-ul firmei. Credibilitatea se castiga prin transparenta. Clientii trebuie sa gaseasca cu usurinta datele de contact ale firmei, trebuie sa stie pretul exact al produsului pe care il cumpara, sa nu existe costuri ascunse sau informatii oferite numai pe jumatate.

De asemenea, in cazul magazinelor online, modul de plata si modalitatea de livrare sunt deosebit de importante. Si, mai mult decat atat, este la fel de important  modul in care administram datele tocmai pentru ca multora le este teama de faptul ca datele lor ar putea ajunge pe maini nedorite.

2.       Asigura un proces de cumparare simplu si sigur!

Mare parte din cumparaturile esuate se detoreaza in mare parte dificultatii de a ajunge la produsul dorit. La aceasta problema se adauga de multe ori si un considerabil procent de consumatori ce renunta la a mai cumpara produsul in cauza din cauza unui proces de cumparare ilogic.

Cadem de multe ori in capcana de a revolutiona sau schimba intr-un fel acest proces de vanzare online.  Dar, de cele mai multe ori reusim sa oferim incredere clientului nostru oferindu-i un proces deja cunoscut, un proces in cadrul caruia el se simte sigur pe sine.

3.   Ofera clientilor un design potrivit!

Prima impresie conteaza foarte mult! Si, ca in majoritatea situatiilor din viata de zi cu zi, si clientii nostri isi formeaza o imagine si o parere despre magazinul online, despre business sau chiar despre profesionalismul si credibilitatea noastra inca din primele secunde.Creare Magazin Online Regula de baza:

Regula de baza: web design-ul nu este un scop in cadrul unei pagini de vanzari, ci o unealta! Cel mai important aspect de retinut este faptul ca design-ul nu trebuie sa fie pentru noi, ci pentru client. De aceea, este nevoie de un research inainte de a-l realiza. Iar procesul nu se opreste aici. Putem testa ce culori se potrivesc cel mai bine domeniului in care activezi, ce design este potrivit si acceptat cel mai bine. Pentru mai multe informatii despre alegerea web design –ului perfect pentru website-ul tau, vezi articolul Ce culori sunt potrivite pentru website-ul tau? Alege un web design potrivit pentru afacerea ta! .

4.       Atrage vizitatorii!

Odata terminat procesul de creare magazin online, tot ce mai lipseste este traficul ce se va traduce printr-un numar tot mai mare de consumatori. Dar putem constata ca acest elemente crucial intarzie sa apara. Produsele sunt pe stoc, ofertele tentante insa nu avem inca clienti. Care ar putea fi cauza?

Daca cumparatorii nu sunt inca informati cu privire la noul tau magazin online, nu au cum sa acceseze website-ul tau. Adevarul este ca Internetul este un loc mult prea vast pentru a fi gasit intamplator de un numar considerabil de vizitatori. Dar aceasta problema poate fi solutionata cu un proces de optimizare website eficient si o promovare online puternica.  Chiar daca magazinul nsotru online este “ascuns intr-o straduta laturalnica”, noi trebuie sa amplasam indicatoarele corespunzatoare pentru a ne ajuta clientii sa gaseasca usor “drumul “ catre magazinul nostru.

5.       Sa invatam de la cei mai buni!

Creare Magazin OnlineAtunci cand ne aflam la cumparaturi intr-un supermarket, de multe ori adaugam in cos multe produse pe care nu am planificat sa le cumparam. Iar acest lucru nu este in niciun caz o intamplare, cu o strategie de marketing foarte bine pusa la punct de catre echipele de specialisti in domeniu.  Cu toate ca un magazin online nu poate implementa astfel de strategii, exista numeroase alte instrumente de marketing online ce pot impulsiona vanzarile. Strategii de tipul reducerile pe volum ( cumperi 3 obiecte vestimentare si beneficiezi de 15% reducere) sau promotiile de sezon ( reducere pe timpul verii la bilete de avion) pot deveni strategii de marketing extrem de eficiente.  Daca nu crezi ca te pricepi atat de bine la strategii, poti apela oricand la o echipa specializata in promovare online.

6.       Ofera clientilor cat mai multe informatii!

Stiai ca 85% dintre persoane acceseaza Internetul cu scopul de a cauta anumite informatii? Ei cauta in primul rand continut, o descriere amanuntita a produsului pe care se gandesc sa-l cumpere, testimoniale si recomandari din partea celor ce l-au utilizat deja.

Tocmai pentru ca cea mai mare parte a cumparatorilor ne acceseaza magazinul online in urma cautarii pe motoarele de cautare, trebuie sa ne asiguram ca le putem la dispozitie informatii cat mai complete despre produsele sau serviciile pe care le comercializam. Procesul de optimizare website se bazeaza, printre altele, pe oferirea de continut bogat si relevant. Asadar, sa nu-l trecem cu vederea!

7.       Stabilieste o relatie pozitiva cu clientii tai!

De cele mai multe ori, experientele neplacute ale cumparatorilor se datoreaza unor relatii necorespunzatoare cu clientii. Dupa cumFozoshop.ro stim, un client satisfacut reprezinta cea mai buna forma de reclama! Tocmai din acest motiv, persoanele ce urmeaza sa interactioneze in mod direct cu clientii trebuie sa cunoasca foarte bine produsele sau serviciile oferite de magazinul online, sa respecte regula potrivit careia “clientul are intotdeauna dreptate” si niciodata sa nu abuzeze de rabdarea acestora.

8.       Vorbeste pe limba cumparatorilor tai!

Incearca sa folosesti un limbaj cat mai simplu cu putinta! Elementele clasice de tipul “Contact”, “Despre noi” sau “Servicii” sunt deja bine intaparite in mintea consumatorului, sunt elemente ce-l vor ajuta sa se ghideze cu mai multa usurinta in cadrul magazinului tau online! De asemenea, atunci ca scrii descrierea unui produs sau a unui serviciu, incearca sa nu utilizezi prea multi termeni tehnici. Ar putea fi o dovada de profesionalism dar, in acelasi timp, ar putea descuraja consumatorul!

9.       Vinde fiecare produs sau serviciu in functie de natura acestuia!

Este evident ca un ceas de lux nu poate fi vandut la fel ca un serviciu de traduceri profesioniste. De aceea, trebuie sa adaptezi modelul de vanzare fiecarui produs sau serviciu pe care il comercializezi. Pentru fiecare ar putea avea un public tinta diferit, cu nevoie si exigente diferite, adapteaza strategia de marketing in functie de:

–          Diversitatea produselor

–          Valoarea acestora

–          Nevoia in raport cu acestea ( este o nevoie deja existenta sau trebuie construita?)

–          Caracteristicile specifice ( e nevoie de o imagine, de o descriere scurta sau de multe informatii detaliate?)

10.   Organizeaza timpul de administrare al magazinului online!

E-mail-urile personalizate in numar din ce in ce mai mare, promotiile pe anumite perioade bine determinate de timp, marcarea Creare Magazin Onlineproduselor disponibile sau indisponibile sunt sarcini ce pot necesita  foarte mult timp. Solutia o reprezinta automatizarea sarcinilor de administrare si gestionare.

 

Aplicarea “Celor 10 Porunici ale Magazinelor Online de Succes” va aduce la crearea unui magazin online productiv si de succes, ce va putea garanta un numar mare si constant de vanzari. Pentru a va asigura ca toate aceste principii, si nu numai, sunt puse in aplicare intr-un mod corect si profesional, puteti apela la o firma ce ofera atat servicii de creare magazin online, cat si servicii de online marketing si optimizare website. Echipa Fozo.ro va sta la dispozitie pentru a va ajuta!