Cele 4 greseli ale unui Newsletter

Newsletter-ul reprezinta o scrisoare electronica prin intermediul careia iti poti tine in permanenta la curent clientii cu ultimele noutati cu privire la afacerea ta. Poate vrei sa comunici o promotie, o oferta speciala sau un nou produs. Newsletter-ul este modalitatea ideala da a-ti tine consumatorii la curent si, mai mult decat atat, de a forma o reala legatura cu acestia.

Insa lucrurile nu sunt niciodata atat de usoare pe cat pot parea la o prima vedere. Scopul tau este de a-ti face mesajul conoscut, de a oferi clientilor tai solutiile de care au nevoie, de a mentine atentia si loialitatea clientilor fideli. Un design modern si adaptat illus-newsletterdomeniului tau imbinat cu un mesaj ce capteaza si convinge este doar o reteta clasica. Insa sunt cateva greseli foarte des intalnite de care trebuie intotdeauna sa te feresti. Noi iti vom prezenta mai jos o lista a celor mai frecvente greseli in ceea ce priveste comunicarea prin Newsletter!

1.      Nu folosesti o lista de contacte potrivita sau un provider specializat in astfel de servicii

Daca inca mai folosesti conturi de e-mail obisnuite ( precum Gmail sau Yahoo) pentru a trimite Newslettere, nu vei iesi decat pe pierdere. Folosind serviciile unei firme specializate, vei putea controla baza de date si vei putea alege numai ceea ce se potriveste target-ului tau. Vei primi rapoarte personalizate in functie de obiectivele tale si un feedback relevant in functie de care te vei putea perfectiona in timp.

2.      Plasezi intreaga lista de contacte in Carbon Copy

O problema in acest caz este faptul ca e-mailul poate fi cu usurinta detectat ca fiind spam ( in special in Gmail) si, mai mult decat atat, utilizatorul final il va vedea asemeni unui mesaj de tip spam. In acest caz, nu se mai pune accent pe persoana, pe individualitatea persoanei. Nu vrei realiza un dialog, ci un discurs, si astfel intregul obiectiv al Newsletter-ului este pierdut. De asemenea, risti ca lista de contacte pe care tu o ai sa iti fie furata si utilizata de competitori.

 3.      Newsletter-ul este mult prea lung

Gandeste-te pur si simplu la momentele in care esti nevoit sa citesti un e-mail foarte lung. Pare descurajant, nu-i asa?  Prababil iti vei trece ochii peste text, cautand o informatie care sa iasa in evidenta. Acestea fiind spuse, este evident ca o greseala pe care multi o facem atunci cand vine vorba despre un Newsletter este inserarea unui text mult prea lung. Gandeste-te: ce vrei de fapt sa transmiti? Nu poti vorbi despre acest beneficiu in mai putine cuvinte? Structureaza informatia in paragrafe scurte, foloseste subtitle pentru fiecare si subliniaza informatiile importante!

Design Newsletter Fozo.ro4. Folosesti un Subject Line care nu starneste curiozitatea

Daca vorbim despre cea mai importanta parte a unui Newsletter, atunci vorbim cu siguranta despre Subject Line. Rata de deschidere a Newsletterelor este oricum destul de scazuta. In mare, daca trimiti 100 de Newslettere, in cel mai bun caz vor fi deschise aproximativ 14. Asadar, iti poti imagina cat de mica ar fi rata de deschidere daca ai introduce un Subject Line plictisitor. Asadar gandeste-te la un Subject Line care sa capteze atentia si care sa induca curiozitatea de a deschide si de a citi Newsletter-ul!

Desigur, sunt mult mai multe greseli si mult mai multe strategii de a asigura succesului unui Newsletter, special gandite pentru a indeplini obiectivele companiei. Fozo.ro ofera servicii de Design Newsletter, concepute pentru a ajuta la indeplinirea obiectivelor si nevoilor individuale ale clientilor sai!