Cum te va obliga Facebook-ul sa incepi sa-i platesti tot mai mult serviciile?

Facebook pentru afacere

Adevarul este urmatorul: postarile de pa pagina ta de business vor fi in cadere libera incepand cu acest an. Nu faci nimic gresit. Este vorba de algoritmul Facebook. Daca pana acum, 10% dintre persoanele ce au dat Like paginii vedeau in mod natural postarea ta, spre sfarsitul acestui an o postare va fi vizibila doar pentru 1% – 2% dintre persoanele ce si-au exprimat un interes direct pentru pagina ta si, prin urmare, pentru afacerea ta. Asta inseamna ca daca pagina ta de business are un toatal de 1,000 de fani, doar 10 sau 20 de persoane vor vedea postarile.
Consecinta? Concurenta devine mai mare, competitorii mai agresiv si afacerea ta risca sa se piarda. Ce este insa de facut? Facebook-ul vrea sa oblige afacerile sa plateasca tot mai multi bani pentru a se promova. Dar noi aveam solutii!

Regula numarul 1: Nu te bloca pe vechea strategie de promovare pe Facebook!
Daca inainte te promovai exclusiv printr-un anumit tip de postari,acum este momentul sa-ti schimbi strategia! Sigur ca exista metode de a creste numarul persoanelor ce vad postarile tale ( Facebook este pana la urma tot o afacere, nu un ONG) insa esti dispus sa cheltuiesti, in timp, sume enorme de bani doar pentru a-ti pastra vechea strategie? Probabil ca nu.

Regula numarul 2: Stabileste-ti clar obiectivele!
Vrei un numar cat mai mare de Like-uri? De ce? Ce iti doresti sa se intample in momentul in care atingi 1000 de Like-uri? Dar 10,000? Iti propui sa vinzi sau sa creezi notorietate pentru afacerea ta?
Acestea si nu numai sunt intrebari extrem de importante ce te vor conduce catre strategia ideala pentru a-ti indeplini obiectivele.

Regula numarul 3: Inainte de toate, asculta!
Cel mai importat este sa-ti cunosti publicul tinta. Dincolo de parametrii clasici precum varsta si sexul, ai nevoie stii ce le place. Care sunt subiectele ce-i intereseaza cel mai mult, cum se raporteaza la acestea, cu ce branduri interactioneaza online si cu ce branduri nu.
Doar acumuland aceste informatii poti obtine o buna interactiuni si, prin urmare, o buna relatia cu publicul tau tinta!

Regula numarul 4: Posteaza doar continut de calitate!
Prin continut de calitate ne referim la continut apreciat de catre publicul tau tinta, continut de interes si, mai ales, cu potential ridicat de viralizare. Nu te repeta, nu plagia si nu te lasa. Fii constant iar rezultatele nu vor intarzia sa apara. Nu stii cum sa creezi continut de calitate? Simplu! Umareste regula numarul 3!

Regula numarul 5: Optimizeaza inainte de a publica !
In general, postarile scurte din punctul de vedere la textului dar care contin imagini sugestive au cel mai mare potential de viralizare. Asta insa nu inseamna ca vei posta de acum inainte doar poze insotite de un text scurt. Dar, studiile au demonstrat faptul ca postarile comerciale ce duc spre o pagina de tipul “cumpara acum” sunt cele ce au cea mai scazuta interactivitate cu publicul.
Asadar, daca iti doresti sa postezi un link catre numeroasele beneficii ale produsului tau, este o idee mai buna sa realizezi un infografic pe aceasta tema. Este colorat, simplu si mai “putin comercial”.
Retine: utilizatorii nu se afla pe Facebook pentru a cumpara, ci pentru a interactiona.

Regula numarul 6: Promoveaza-te si pe alte canale de comunicare!
O modalitate sigura de a obtine mai multa expunere este utilizarea canalelor precum Twitter, Pinterest, e-mail-ul sau chiar propriul site! O strategie si un mix special croit pentru obiectivele tale te pot ajuta mai mult decat toate intrumentele platite la un loc!